با عنایت به اهمیت ارتقای بهرهوری انرژی، توسعه پایدار و بهینهسازی مصرف منابع در صنایع راهبردی کشور، پژوهشگاه استاندارد در نظر دارد با همکاری مراکز علمی، دستگاههای اجرایی و فعالان صنعتی کشور، «اولین همایش ملی بهینهسازی و بهرهوری مصرف انرژی در صنایع غذایی و کشاورزی» را با هدف ارتقای دانش فنی، ترویج استانداردهای ملی و بینالمللی، معرفی دستاوردهای فناورانه، تبادل تجارب صنعت و دانشگاه و بررسی سیاستها و راهکارهای اجرایی، در روزهای ۲۶ و ۲۷ بهمنماه ۱۴۰۴ در هتل المپیک تهران برگزار نماید.